Kolory się nudzą. Ale zawsze kolor można zmienić. Można auto przemalować. Wykosztować na drogi lakier akrylowy, słono zapłacić ci pracochłonne lakierowanie. Najpierw pracochłonne przygotowanie powierzchni, szlifowanie, polerowanie, odtłuszczanie. Potem nakładanie warstwy lakieru. Przy lakierowaniu ważny jest odpowiedni dobór dysz pistoletu oraz ciśnienia natrysku na każdym etapie lakierowania. Tylko wówczas lakier równomiernie się rozłoży i będzie równomiernie wysychało. Następnie auto musi spędzić około doby w komorze lakierniczej, bo lakier musi wyschnąć, co zapobiega kruszeniu, matowieniu i pękaniu. Następnie nakłada się dodatkową, ochronną warstwę lakieru nawierzchniowego, o zwiększonej twardości, mniej podatnego na uszkodzenia.

 

Innym sposobem na zmianę koloru auta jest folia. Bogata gama folii pozwala wybrać niemal dowolny kolor z gamy, w macie, połysku, strukturze, perle czy chromie. Dzięki folii ukryjesz odpryski i zadrapania na lakierze. Zanim zacznie się folię kleić do podłoża, należy je przygotować, odtłuścić karoserię za pomocą detergentu i dokładnie wysuszyć, co zapewni właściwe doleganie folii i będzie skutkowało jej trwałością. Okleja się folia w odpowiednich warunkach,czyli w zacienionym miejscu, w temperaturze od 21 do 23 stopni Celsjusza. Folię przycina się w odpowiedni sposób, dopasowując do określonych elementów i klei na cienkiej warstwie kleju. Specjalna rakla z jednej strony dociska folię do podłoża, z drugiej usuwa pęcherzyki powietrza. Na zgięciach i tłoczonych folię podgrzewa się i nadaje jej odpowiedni kształt, docinając odpowiednio przy krawędziach.

 

Oklejanie folią to około 4 dni roboczych.   W tym  czasie demontuje się klamki, łapy czy zderzaki, montuje się je, przygotowuje karoserię do przyklejenia folii. To również czas na dobre wyschnięcie kleju i dobre przylgnięcie folii do podłoża. Folia jest mocno podatna na uszkodzenia, jednak sama chroni lakier przed uszkodzeniami, rysami, odpryskami czy zadrapaniami, promieniowaniem UV, dzięki czemu lakier nie blaknie i nie matowieje. Krótka żywotność folii wynosi maksymalnie do 7 lat, a ten czas ten skracają wszelkie uszkodzenia mechaniczne, niewłaściwa pielęgnacja, złe warunki atmosferyczne.

 

Kolejny sposób na zmianę koloru to nałożenie folii w sprayu. Jest to gumowa powłoka, o trzech możliwościach nakładania: przy pomocy pędzla, metodą natrysku lub przez zanurzenie danego elementu. Charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, odpornością na warunki atmosferyczne. Jest rozciągliwa, elastyczna, nie kruszy się w skrajnych temperaturach. Można ją myć w myjniach bezdotykowych i automatycznych.

 

Zmiana koloru, niezależnie od wybranej techniki, podlega indywidualnej wycenie. Dlatego, jeśli podejmiesz już decyzję o zmianach barw, wówczas dokładnie rozpocznij rynek i ofertę, analizując swój wybór. Pamiętaj, lakier jest drogi ale trwały, folia tańsza, ale chroni lakier i daje możliwość zmiany barw za jakiś czas na inne. W zależności od tego, co jest dla ciebie ważne i istotne, wybierz sposób, dzięki któremu twoje auto nabierze nowych barw.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *