znaki C

Znaki nakazu

W naszej ofercie znajdą Państwo wszystkie rodzaje znaków i tablic drogowych.  Produkujemy znaki  nowe jak rownież prowadzimy wynajem oznakowania tymczasowego.Kompleksowa dostawa znaków drogowych.Znaki drogowe wszystkich grup i wielkości.(Folia 3M)

Tarcze znaków tłoczone z pojedynczo zaginanymi krawędziami, podwójnie oraz z ramką. Zagieciem o szerokosci ok.14-16mm.Tarcze znaków wykonane sa z blachy ocynkowanej o grubości 1,5mm lub blachy aluminiowej o grubości 1,5 lub 2mm.

Folia odblaskowa I generacji:(Engineer Grade typ 1)Folia zawiera w strukturze warstwe odblaskowych mikrokulek szklanych.

Folia odblaskowa II generacji(High Intesity Grade typ 2)Folia zawiera w swej strukturze warstwę mikrokul szklanych silnie odbijających wiązkę światła na małej i średniej odległości.

Stosuje się pięć grup wielkości znaków: 

Mini: na słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących, na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na zastosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych, na wąskich uliczkach zabytkowych miast. 

Małe: na drogach gminnych,

Średnie: na drogach powiatowych, na jedno jezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich, na łącznicach autostrad i dróg ekspresowych.

Duże: na drogach ekspresowych, na drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym, na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60 km/h.

Wielkie: na autostradach.

Zastosowanie folii odblaskowych:

Folia I generacji : powiatowe i gminne, wojewódzkie,

Folia II generacji : drogi krajowe jednojezdniowe i dwujezdniowe, autostrady i drogi ekspresowe

Znaki  A7, D6, D6a, D6b, B20, B2 – obowiązuje stosowanie folii  II generacji na wszystkich drogach .

Opis symboli znaków:

C-1 „nakaz jazdy w prawo przed znakiem” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcania w prawo przed znakiem w miejscu, w którym jazda ani na wprost ani w lewo nie jest możliwa.

C-2 „nakaz jazdy w prawo za znakiem” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcenia w prawo za znakiem. Znak C-2 stosuje się na wlotach, z których na skrzyżowaniu dopuszcza się ruch pojazdów tylko w prawo.

C-3 „nakaz jazdy w lewo przed znakiem” stosuje się analogicznie jak znak C-1 w tych przypadkach, w których zachodzi konieczność skierowania ruchu pojazdów w lewo.

C-4 „nakaz jazdy w lewo za znakiem” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcenia w lewo za znakiem. Znak C-4 stosuje się na wlotach, z których na skrzyżowaniu dopuszcza się ruch pojazdów tylko w lewo

C-5 „nakaz jazdy prosto”  umieszcza się na skrzyżowaniach w szczególności, jeżeli: – skręcanie pojazdów w prawo i w lewo utrudnia w znacznym stopniu ruch pieszych, – natężenie ruchu pojazdów na drodze poprzecznej jest znaczne i skręcanie w tę drogę byłoby utrudnione lub zagrażałoby bezpieczeństwu, – na drodze poprzecznej ruch został zamknięty znakami B-1 lub B-2.

C-6 „nakaz jazdy prosto lub w prawo” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku jazdy na wprost lub w prawo.

C-7 „nakaz jazdy prosto lub w lewo” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku jazdy na wprost lub w lewo.

C-8 „nakaz jazdy w prawo lub w lewo” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcenia w prawo lub w lewo

C-9 „„nakaz jazdy z prawej strony znaku” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku ominięcia wysepki (przeszkody na jezdni) po jej prawej stronie

C-10 „nakaz jazdy z lewej strony znaku” stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku ominięcia wysepki (przeszkody w jezdni) po jej lewej stronie.

C-11 „nakaz jazdy z prawej lub lewej strony znaku” stosuje się w celu wskazania kierującym możliwości ominięcia wysepki (przeszkody w jezdni) z dowolnej jej strony, nie powodując zmiany zamierzonego kierunku jazdy.

C-12 „ruch okrężny” stosuje się na skrzyżowaniach dróg w celu wskazania kierującym, że ruch pojazdów odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku.

C -13 „droga dla rowerów” stosuje się w celu wyeliminowania z drogi innych niż rowery pojazdów. Znak ten umieszcza się bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla rowerów

C-13a „koniec drogi dla rowerów” stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga dla rowerów i następuje włączenie do jezdni, na której odbywa się ruch innych pojazdów.

C-14 „prędkość minimalna” stosuje się w celu niedopuszczenia jazdy z prędkością mniejszą niż wskazana na znaku liczba kilometrów na godzinę.

C-15 „koniec minimalnej prędkości” stosuje się dla zaznaczenia miejsca, w którym nakaz jazdy z minimalną prędkością wskazaną znakiem C-14 przestaje obowiązywać. Umieszczenie znaku C-15 jest jedynym sposobem odwołania minimalnej prędkości.

C-16 „droga dla pieszych” stosuje się w celu wyeliminowania z drogi ruchu pojazdów i dopuszczenia wyłącznie ruchu pieszych. Znak ten umieszcza się na początku drogi (ciągu) przeznaczonej wyłącznie dla pieszych.

C-16a „koniec drogi dla pieszych” stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga przeznaczona wyłącznie dla pieszych oznaczona znakiem C-16.

C-18 „nakaz używania łańcuchów przeciwpoślizgowych” stosuje się okresowo na drogach, na których w czasie opadów śniegu występują znaczne trudności do poruszania się pojazdów nie wyposażonych w łańcuchy przeciwpoślizgowe. Jeżeli nakaz dotyczy tylko określonych pojazdów, pod znakiem umieszcza się odpowiednią tabliczkę T-23.

C-19 „koniec nakazu używania łańcuchów przeciwpoślizgowych” stosuje się w miejscu, w którym warunki terenowe umożliwiają jazdę bez konieczności stosowania łańcuchów przeciwpoślizgowych.