Słupek przeszkodowy zintegrowany ze znakiem C9, C10. Wykonany z tworzywa sztucznego (PE) metodą formowania rotacyjnego. Powierzchnia odblasku widoczna od najazdu 0,10m2, Lico znaku o średnicy 600 mm z folii 1 lub 2 generacji. Trzon w kształcie walca o średnicy 300mm. Słupek występuje w dwóch wersjach jako jedno stronny lub dwustronny. Barwa słupka biała lub żółta. Lekki, łatwy w montażu bez ruchomych części. Montowany indywidualnie przy pomocy śrub i kołków rozporowych bezpośrednio do podłoża.
Słupek U-5 b 600
Słupki przeszkodowe U-5 to stosowane są do wyznaczania przeszkód występujących na jezdni (m.in. barier rozdzielających pasy ruchu, azyli dla pieszych, wysepek wyodrębnionych krawężnikami, miejsc rozpoczęcia pasów dzielących jezdnie).
Słupki U-5 mają kształt walca, graniastosłupa lub ostrosłupa ściętego o wysokości od 90 cm do 120 cm i szerokości przy wierzchołki od 20 cm do 30 cm wszystko w zależności od modelu lub typu.
Słupki posiadają barwę żółtą i wyposażone są w podłużne pasy z folii odblaskowej.
Mogą być dodatkowo podświetlane. Dopuszcza się stosowanie słupków przeszkodowych aktywnych z żółtym pulsującym światłem wbudowanym na krawędziach powierzchni odblaskowej.
Słupki U-5 wykorzystuję się głównie w miejscach, obszarach zabudowanych do oznaczenia przeszkód stałych na jezdni. umieszczane są od strony nadjeżdżających pojazdów na skrajnych częściach:
- azyli dla pieszych,
- wysepek przystankowych,
- wysepek kanalizujących ruch wyodrębnionych z jezdni krawężnikami,
- w miejscach, gdzie rozpoczyna się pas dzielący jezdnie.
Słupki przeszkodowe powinny być umieszczane tylko po tej strony wysepki lub przeszkody, od której nadjeżdżają pojazdy i powinny wyraźnie wskazywać powierzchnię zajętą przez wysepkę lub przeszkodę. Na jezdniach dwukierunkowych słupki instaluje się na obydwu końcach wysepek kanalizujących ruch.